30 September 2009

Cucu Pak Ngah & Mak Ngah Berhari Raya

Dua beradik berbaju jingga, Fatin & Fara

Tok Abah bergambar dengan Atin

Tok Abah diapit oleh Atin & Arah

Atin berposing ajer...pantang jumpa kamera...akaknya malu-malu jer

Tiga dara pingitan

Aksi Dak Aah @ Comel dapat duit rayer

22 September 2009

Rumah Mak Ngah Diserang!!!

Yang tua dihormati, yang muda disayangi
Keluarga Poksu sedang beraya

Cucu kesayangan sedang bersalaman dengan atuk abah


AA@Comel mengadap tok mak pulak

Keluarga Long Gayah pulak datang menyerang

Wanita-wanita Melayu terakhir sedang berposing

Alamak....makin ramai daa yang datang...Poksu nak mintak diri pegi makan sup kat dapur tu...

Keluarga sebelah Pak Ngah diketuai Pok Long Hj Omar Ismail dan anak-anak cucu

Abg Amran & isteri & anak2, Kak Amin & suami & anak serta Kak Ina serta anak2 (Abg Zali kerja daa...haria raya pun kerja gak ker???)

Long Gayah duduk di sebelah Mak De

Dua adik beradik, Hj Omar & Hj Ahmad

Ramainyer sedara mara aku...

Roslan join Poksu makan sup tulang daa...

Masih lagi belum reda, ramai lagi nak datang...

Hmm...makan jangan tak makan

21 September 2009

Hari Terakhir Ramadan...Berbuka Sekeluarga

Semua sedang menikmati juadah...berselera nampaknya!!!

Pak Ngah pun join sekali daa...

Inilah juadah berbuka hari terakhir Ramadhan..ada rendang, sup tulang, mee goreng, ketupat dan dalam bekas ais krim tu bukan aiskrim tapi tempe dan tauhu goreng

Ita sedang enak menjamu mee goreng tu...sedap tak terkata

Alamak, sapa la yg curi2 ambik gambar nie...org sedang menikmati kesedapan mee goreng

Budak nie memang pantang tengok kamera, nak bergambar jer...

Mak Ngah sedang duduk, susah nak bangun dari tempat duduk tu...

Juara makan jatuh kepada cik fara nie...org semua dah selesai, dia tak bangun-bangun lagi tu...

17 September 2009

Salam Aidilfitri


Saya mewakili semua anggota keluarga Tuan Haji Ahmad & Puan Zamnah memohon ampun dan maaf zahir dan batin kepada semua terutamanya sanak saudara tak kira yang jauh dan yang dekat semoga Aidilfitri kali ini membawa keberkatan kepada semua.

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin.

09 September 2009

Alhamdulillah, Kami Sudah Berbuat Sedemikan...Anda Pula Bagaimana?


“Inilah wang bagi menggantikan beras fitrah sebanyak RM………… yang wajib bagi diriku dan tanggunganku pada tahun ini kerana Allah Taala.”

Alhamdulillah, kami sekeluarga seramai 11 orang telah pun menunaikan kewajiban membayar zakat fitrah bagi tahun 1430H/2009M sebanyak RM 7.50 seorang malam semalam (maklumlah, makan beras mahal, jadi bayar fitrah pun mahal le..).

Jadi diharap semua ahli Keluarga Mat Tuyu juga dapat berbuat demikian sebelum waktu luputnya berakhir...

06 September 2009

Keluarga Mak Ngah Berbuka Puasa

Ita sedang menunggu & menjaga makanan

Fara yang letih berpuasa (setakat nie baru 1 hari je tinggal puasa)

Ita & Atin berposing depan juadah berbuka puasa

Posing lagi daa...

Kelihatan Pak Ngah (sexy tak berbaju) menunggu waktu berbuka (walaupun tak dapat puasa)

Sian anak sedaraku terbaring, bukan letih puasa tapi ngantuk

Mak Ngah dan Kak In menjamu selera

Abg Sudin dan Atin sedang berbuka puasa

Nampaknya bersungguh-sungguh si Atin makan yer...

Posing tersendiri sambil makan

3 generasi...atu, anak dan cucu berbuka puasa

Zahirah pun terselit jugak yer

Nie la juadah berbuka puasa kami semalam, sempoi je...jejemput (makanan wajib nie), air Katira, Air Mata Kucing, Sambal Tumis (nie pun wajib gak) dan kuih muih

Mari Berborak